Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 2 mars 2010

Nu har jag ringt till veterinärmottagningen i Näsum och beställt tid till Plutt. Han ska kastreras. Zlatan som vi hade innan kastrerades aldrig, och jag tror att katter mår lika bra om dom inte kastreras. Men nu är det ju så att Sally är Plutts mamma och man vill ju inte riskera något.
Den 15 mars ska vi dit. Då är Plutt 5 månader.

Jag är lite orolig eftersom jag går i skolan. Vi ska vara i Näsum redan 10:15, och sen vill man ju kanske se så att han mår bra och så. Så jag funderar på om jag ska ta ledigt hela dagen. Annars får jag ringa och ändra tiden nån dag. Det är ju ingen panik ännu.
Annars kanske vi har besök här då som kanske kan se till honom lite.

Kom på att vi har lite dåligt med cash denna månaden också, så kanske bäst att flytta fram tiden några dagar ändå…

Jag är ju lite sån, när jag får för mig något, ska det gärna hända direkt i samma sekund. Ibland kan det ju till och med vara bättre att vänta lite…

Namnförslag?

Nu är det ju så att Plutt är en pojke, snart en vuxen kattpojke. Han är stor som ett hus (inte riktigt) och då kan man ju inte heta Plutt…
Vi vill gärna ha namnförslag av er som läser  bloggen.
Det enda kravet vi har är att namnet börjat på S eller Z, eftersom vi har Skorpan och Sally

3 kommentar:

Anna sa...

Vi kastrerade honom i Anderstorp här i Småland. Vet inte vad det kostar på andra ställen...

Hjulben sa...

Sivert
Sixten
Sture
Zorro

Malin sa...

Snurre
Zoega
Sudden
Zack

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)