Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

måndag 15 mars 2010

Alla har rätt till en egen åsikt, det är vad jag tycker i alla fall, Men tyvärr får man inte uttrycka sina åsikter förens någon blir stött, irriterad, arg m.m. Det värsta jag vet är folk som säger att man ska vara ärlig och säga precis som man tycker, men sen blir arga och irriterade för att man tycker som man gör.

Jag är den som oftast håller käften för att jag inte vill såra människor, men ibland kan jag bara inte vara tyst, men då blir det som det blir, man gör sig ovänner.

Jag har mina åsikter om att göra gastric bypass, alltså en magsäcksoperation. Jag tycker att alldeles för många tror att det är “the easy way out”, men så är det ju inte.

Jag tror (bli inte arga nu, det står tror) att många inte riktigt försöker gå ner i vikt på egen hand först. Många provar en massa snabbdieter, istället för att lägga om kosten (långsiktigt) och börja motionera.

Jag säger inte att det är lätt att gå ner i vikt, tvärtemot, men det handlar om att ha en stark vilja. Viljan måste man ju ha även om man gjort operationen, för annars kan man snabbt gått upp kilona igen…

Visst skulle jag gärna vilja göra operationen, men sen samtidigt måste jag få den rätta motivationen innan, och gärna gå ner 10 kg på egen hand först.
Lägga om matvanor och motion innan…

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)