Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

söndag 7 mars 2010

Får se hur det blir imorgon, nu börjar det göra ont igen. :(
Men om det inte blir värre än såhär så går det an. Ska ta en alvedon och se om jag får sova inatt.

I fredags fick jag mensen på morgonen och hade ont, inte jätteont diekt, det kom lite senare, men jag mådde i alla fall inte illa som jag brukar göra. Men på lördagen efter att jag gått och lagt mig så var jag tvungen att springa upp på toaletten. Det kommer aldrig något men ni vet den där jävla känslan som om man ska spy, bara den är ju otäck som fan.
Det värsta är att värken har blivit värre det senaste året, förut mådde jag aldrig illa. Värken har jag ju haft sedan jag var 12 år när jag fick min mens, så egentligen borde man ju vara van, men man vänjer sig kanske aldrig vid smärta.
Vissa dagar gör det inte jätteont, det mer maler lite i magen, men då är man så trött i kroppen av att ha haft ont så länge, så även det känns som om det gör jätteont.

Jag har i alla fall bestämt mig för att ta kontakt med någon läkare som kanske kan skriva ut nåt recept på nåt som är bra. Men jag hatar att behöva äta tabletter, men när man ska kunna gå i skolan och jobba och sånt så måste man ju fungera, och det gör inte jag med den smärtan som jag har.
Det gick ganska bra i somras när jag sommarjobbade. Jag var bara hemma en dag. Sen fick jag helt enkelt bita ihop och jobba trots smärtan. Men om man ska behöva göra det varje gång, så tröttnar man till slut. Har läst lite om Endometrios, och det hoppas jag verkligen inte att det är, men kanske något man får kolla upp i alla fall.

Nu har jag snart en alvedon i magen och ska krypa ner i sängen bredvid gubben och Skorpan och mysa lite.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)