Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 11 mars 2010

Idag fick vi information om vad vi skulle skriva i vår psykologi uppsats. Bosse ska använda samma uppsats i svenskan, för där handlar det ju inte så mycket om vad vi skriver utan hur vi skriver det.
Vi skulle i alla fall skriva om grupper, det finns ju primärgrupper och sekundärgrupper. Vi ska då skriva om vilka normer, roller och attityder det finns i “vår” grupp.
Jag tänkte skriva om min uppväxt, familjen är ju en primärgrupp där det finns roller och normer och även attityder.

Jag har även lite att göra i vård och omsorg och medicinsk grundkurs. Men jag har ju helgen på mig att göra det. Igår blev det ju inte så mycket gjort.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och ska försöka göra en brainstorm över vad jag ska ha med i uppsatsen.

Som ni säkert ser har jag valt att byta design på bloggen, jag vill jättegärna veta vad ni tycker om det. Kommentera gärna! :)

1 kommentar:

Carina sa...

Nu är jag ju gammal o så.
Men tycker den är lite för grå ;))

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)