Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

tisdag 9 mars 2010

Just nu känns det som om det är mycket som ska hållas reda på. Men egentligen är det inte så mycket. Vi ska besiktiga bilen den 18:e klockan 7:00 i Olofström, så kanske får höra med pappa om vi kan byta bil den dagen så kanske han kan köra in och besiktiga den åt oss, annars kan det bli rörigt med allt vi ska hinna göra på morgonen.
Den 29:e ska vi (eller jag) med Plutt till veterinären för att plocka bort de där sakerna som han har mellan bakbenen. Där ska vi vara klockan 10:15 och förhoppningsvis kan jag stanna hemma den dagen så att jag ser att han mår bra och allt sånt.

Vi ska snart ha religionsprov, men det är bara att läsa anteckningarna så kommer det gå jättebra.
Sen ska vi i maj ha gjort vår bokrecension, och jag har naturligtvis inte ens börjat läsa boken ännu.
Sen fick vi uppgifter om den omtalade uppsatsen idag, men det verkar inte behöva vara så seriöst. Ingen inledning och sånt där utan bara börja på informationen direkt. Vi ska skriva ungefär 5 sidor, och då i storlek 14pt eftersom det var ett önskemål ifrån läraren. Han tyckte att när man satt och rättade så många så var det lättare med större text. Vi slipper ju i alla fall att göra två uppsatser, vi gör bara den i psykologi, så använder han samma i svenskan.

Jag måste förresten köpa friskies kattmat igen, jag provade Kitekat denna gången för den vet jag att Sally gillar, men Plutt luktar jätteilla i munnen av den så jag får väl byta tillbaka igen. Han ska ju vara uppe och kela i ansiktet så då vill jag inte att han luktar pecka…

Ska hämta gubben sen och då får jag lov att överraska honom med en lapp som låg i brevlådan idag :)
Så då blir det att åka in till stan för att hämta hem ett roligt paket.

Nu ska jag se om jag hinner få i mig en kopp kaffe innan jag måste bege mig igen (har ju nyss kommit hem).

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)