Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

söndag 28 mars 2010

Igår var vi på biltema och köpte de delar som behövdes till bilen, nu ska vi bara se när vi får ordning på den. Jag köpte även en ny transportbur till Plutt, på biltema kostade det bara 149 kr så det var ju inte farligt. Köpte även en leksak som man hänger ovanför dörren, det är ett gummisnöre, en pingla och en frigolitboll med fjädrar. Fy djutton vad roligt han hade med den, den var värd varenda krona (den kostade dessutom bara 19:90). En rolig sak vara att jag var inne i den nya djuraffären i stan, där hade de en exakt likadan leksak som de tog 60(!) kr för…


Den rosa saken var det vi köpte…

Så ser buren ut…

Lillebror var här och spelade Xbox med gubben, de hittade några spel på rusta. Det är ju ganska svårt att få tag i spel till gamla Xbox konsollen, men där fanns det några som de hade sänkt priset på. Jag köpte lite Jane Hellen schampo och en hårinpackning, så nu ska mitt hår glänsa! :)

På kvällen var mamma och pappa här och åt middag, det blev grillade kycklinglår, pommes och bearnaisesås med vitlök. Senare åt jag, bror och gubben marängsviss, och det var inte helt fel :)

Imorgon ska jag och Plutt åka till veterinären, jag är lite nervös inför det. Jag har ju aldrig kastrerat en katt, så jag vet ju inte hur det går till, eller hur dålig han kommer vara efter det.

Idag ska jag ut i skogen med Skorpan, får se om gubben vill följa med också. Jag ska ta med mig kameran och se om det går att få lite fina vårbilder.

 

signatur

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)