Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 26 maj 2010

Idag har jag varit hemma hos Malin, vi pluggade hela dagen. Vi åkte till skolan, någon frågade om vi kunde få göra vårt fördjupningsarbete hemma, det fick man, så jag och Malin bestämde oss för att åka hem till henne redan på morgonen. Vi satt med vårt arbete till fem, halv sex, men vi blev nästan helt klara. Nästa onsdag ska vi bara skriva en sammanfattning och göra innehållsförteckning och källförteckning. Det kommer gå på ett kick! När vi väl sätter igång är vi hur effektiva som helst, men det handlar om kvalitet också ju, jag är hur nöjd som helst med vårt arbete. Hade vi kunnat få mer än G i kurserna hade vi lätt fått MVG i vård och omsorg ;) Vi ska även plugga lite till etikprovet som är nästa fredag, men eftersom det vi har kvar på arbetet kommer vara klart på ett kick så har vi gott om tid att plugga etik.

Imorgon är det medicin hela dagen igen. Vi skulle gå igenom några frågor som vi gjorde i måndags. På fredag har vi självstudier, men eftersom jag inte har några arbeten som ligger så tänker jag passa på att städa lägenheten då. Det är en jäkla massa djurhår överallt, både Skorpan och katterna fäller hår just nu. Jag ska damma, dammsuga torka golven (med det nya medlet jag köpte) och så ska jag städa toaletten igen och städa köket. Sen får jag väl slänga in någon maskin tvätt också eftersom jag är en så kladdgris, spillde ju kaffe på hela min tröja idag :D

Jag handlade förresten nytt schampo och balsam igår, det blev de TREsemmé, de där stora flaskorna som jag faktiskt tycker är lite dyra, men nu har jag hört så många som tycker att det är jättebra, så då tänkte jag prova det. Jag köpte även TREsemmés värmeskydd, eftersom jag har tänkt att platta håret mer efter klippningen.

Nu ska jag sova, imorgon är det en dag när man måste ha en fungerande hjärna, något jag ibland låtsas att jag har :P

2 kommentar:

Junibarn sa...

Plugg ÄR inte kul. Men snart slutar skolan, hela grundskolan för mig till och med, och då är kämpandet äntligen över :)

Malin sa...

Ja, när vi vill är vi duktiga på att plugga... :P

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)