Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 27 maj 2010

Ja idag har jag nog hunnit med en del trots allt. Jag har gjort läxan som vi fick i medicin, vi skulle kolla upp våra läkemedel som vi har hemma, leta upp dom i FASS, kolla indikationer, biverkningar och om de är receptfria eller receptbelagda. Eftersom vi bara har alvedon, Bamyl och Diklofenak hemma så kikade jag lite på vad mamma hade för “intressanta” läkemedel. Där hittade jag, Waran, Tramadol, Tradolan, Orudis retard, Pronaxen, Betapred, Zyrlex, & Zovirax.

Jag har dammsugit nästan hela lägenheten, det fattas bara köket och sovrummet. I sovrummet ska jag byta i sängen med, det har jag inte hunnit med idag. Jag har inte heller varit nere och bokat tvättstugan, antingen får jag göra det ikväll eller också får jag chansa på att det är ledigt imorgon. Så imorgon fortsätter städandet, blir dammsugning, renbäddning, och golvtorkning…… Sen ska jag och Skorpan gå ut i solen (jag är hundra på att det är skitvarmt imorgon) och sätta oss, dricka lite kaffe ute och kanske tillochmed hänga tvätten ute :O

Jag har även klippt Christer idag, jag är usel på sånt, det är nog snett och dant. Men men, “någon” får väl kanske rätta till det sen ;)

Jag får ju städa toaletten igen, för där är en massa hår nu… :)

Jag gjorde en kanna kaffe innan som jag aldrig drack upp, så nu får jag väl värma det i micron och dricka upp det. Jag har ju lite sovmorgon imorgon, inte för att jag tänker sova sådär himla länge ändå.

Gubben provade kläderna idag, de passade perfekt, så det blir inget tillbakaskickat. För jag betalar inte 30 kr för att sedan få tillbaka 50 kr, då sparar jag bara in 20 kr och det kan jag leva med. Satte faktiskt på mig skorna senare på kvällen, då satt de bättre, man får nog gå med dom ett tag så töjer de ut sig, det är ju plast och de brukar ju bli större när man använt dem. Det värsta är att själva bottenplattan också är ganska smal, men men, det återstår att se hur väl de passar efter lite inomhusvandrande.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)