Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

onsdag 5 maj 2010

Jag är usel på att blogga nu, jag vet det. Men det är ju aldrig nån som kommenterar bloggen, alltså vet jag ju aldrig vilka som läser…

Skolan rullar på som den ska, jag har haft min fyra veckors praktik och fick jättebra betyg därifrån. Det var roligt, men jag vet inte om ett äldreboende är något jag kommer vilja jobba på när jag är färdig med skolan. Men självklart om det inte finns några andra jobb så får jag ju ta ett sånt jobb. Det var inte illa, det är inte det jag menar, men jag skulle nog hellre jobba inom hemtjänsten eller kanske ett korttidsboende/avlastning. Då blir det lite mer variation än vad det blir på ett äldreboende, där det blir samma sak varje dag.

Vet inte om jag skrev det här, men i så fall får ni läsa det en gång till, religionen är nu slut, jag fick VG på provet och är jättenöjd. Jag och Malin pluggade lite ihop dagen innan, fast jag vet inte hur mycket plugg det blev, vi hann ju äta pizza och dricka kaffe och prata också. Men gubben förhörde oss i alla fall och Malin fick MVG på sitt prov :D (Grattis ännu en gång!)

I vård och omsorg händer det inte så mycket, det är mest genomgångar och lite småarbete, men det känns inte som om vi kommer någonstans.

I medicin går det bra, vi kommer inte ha något prov där, det tycker den läraren bara är onödigt. Det vi läser där ska vi inte kunna utantill, utan vi ska i alla fall ha en hum om vad det är. Det enda vi ska kunna utantill är hur hjärtat fungerar så det har vi tragglat i två veckor nu, men det har fastnat i alla fall. Efter varje genomgång får vi multiple-choice frågor som vi ska svara på, vi får använda boken och diskutera med varandra, men vi bad om att få göra det nån gång utan bok, bara för att se hur mycket som har fastnat.

Imorgon ska vi ha psykologi, vi kommer ha genomgång för vad som kommer på provet den 20 maj, detta är sista psykologi-lektionen innan provet för nästa vecka är det ju Kristi himmelfärds dag.

På fredag ska vi ha etik, då kommer vi gå igenom för vad som kommer på provet den 4 juni, detta är sista etik-lektionen innan provet eftersom vi nästa fredag får en klämdag efter Kristi himmelfärds dag, fredagen efter det ska vi ha temadag och vi ska åka till Eriksberg, och slutligen fredagen efter det ska vi ha självstudier.

Nästa vecka är helt underbar. Vi går måndag-onsdag, sen är det röd dag, en klämdag och sen kommer helgen och på måndagen har vi självstudier i medicin. Så det blir tre skoldagar och fem “lediga” dagar.

Christer är nu i Tyskland med jobbet igen. Han har hotellrum på Am Wasserfall i Lingen.

Jag har bjudit ner min lillebror på lite kaffe ikväll, får se om han kommer.
Nu ska jag snart ringa Christer, det blir billigast om jag ringer honom än om han ringer hem. Det är ju inte billigt ändå, men man sparar ju in på alla kostnader man kan.

Over and Out

1 kommentar:

Carina sa...

Jag läser.Tycker det är bra av dig att orka plugga.Verkar vara svårare än på gammla goda tiden.
Var rädd om er.Kram Svärmor

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)