Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 20 maj 2010

Ja idag är det då dags för psykologiprovet.. Jag har en ganska bra känsla av att det kommer gå bra, jag har inte pluggat så mycket, utan jag har skrivit ner det vi ska kunna några gånger sen så hoppas jag på att det mesta har fastnat. Det som jag hade mest svårt för tills igår var episodiskt minne, semantiskt minne och procedur minne, men det har fastnat nu. Episodiskt minne är saker som hänt oss, som vi har en personlig anknytning till, semantiskt minne är det vi lärt oss om omvärlden (allmänkunskap) och procedurminne är sådan vi har lärt oss att göra, som att till exempel cykla, det minnet är extremt motståndskraftigt mot glömska.

Efter provet ska vi titta på filmen “Livet från den ljusa sidan” jag var osäker om jag sett filmen så jag letade upp en trailer på YouTube, men jag hade inte sett den innan. Sen ska vår lärare gå igenom våra uppsatser och jag hoppas på bra betyg även där. Vi skrev ju samma uppsats i svenskan och läraren vi har där var ju nöjd.

Igår fick vi reda på att vi endast kommer få folkhögskolebetyg, vilket innebär att vi antingen blir godkända eller inte, inga VG eller MVG, det är tydligen så det funkar när man går på folkhögskola. Men jag bryr mig inte så mycket om det, eftersom när jag söker jobb så är det ju min personlighet de går efter och inte om jag hade ett G eller ett MVG, i alla fall inom vårdyrket..

Nej nu måste vi åka så att jag kan plocka upp Malin vid stationen!

1 kommentar:

Maya sa...

Jag älskar filmen “Livet från den ljusa sidan” En av Jack Nicholson bästa filmer enligt mitt tycke!
Gillar din blogg så hit kikar säkert in fler gånger.
Ha en trevlig helg!

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)