Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 27 maj 2010

Skorna passade tyvärr inte, det var det första jag provade, men tyvärr är de väldigt smala till mina breda fötter. Men eftersom de är av plast kanske de kan töjas ut lite. T-shirten passade, men var inte precis som jag hade tänkt mig, tyckte inte att den stämde överrens riktigt med bilden, men man får ju aldrig nog av tröjor av alla de slag. Nu återstår det att se om gubben kan ha de sakerna som jag beställde till honom, om han ska skicka tillbaka något så kanske jag med gör det, men det kostar väl en del att skicka tillbaka, och är det bara skorna jag ska skicka tillbaka blir det ju nästan dyrare än att behålla dom. Skorna kostar bara 50 kr och returavgiften är 30 kr.

Vi fick lite hemuppgifter idag, så vi slutade redan vid 12 idag, men jag åt först på skolan, sen åkte jag och hämtade paketet, hämtade Skorpan hos mamma och nu har jag diskat, jag tog en liten paus och satte mig vid datorn, men ska nu fortsätta att städa. Kan ju vara skönt att göra det idag så slipper jag allt imorgon. Har ju endel som behöver göras och imorgon är jag visserligen ledig hela dagen, men då kan man kanske gå ut och sola lite (om det är fint väder) och bara ta det lugnt. Imorgon ska vi kanske grilla med Jullan, vi får se vad som händer, och på söndag ska vi passa två små virvelvindar, Ozzy och BamBam, Maries två Jack Russel. Skorpan ska vara hemma hos mamma och pappa för jag vet inte om jag orkar med tre hundar i denna ofantligt stora (ironi!!) lägenheten.

Jag vet inte vart jag ska börja riktigt, jag ska damma, dammsuga, torka golv, plocka undan, städa toaletten, bädda rent i sängen, men jag tror att jag börjar med att städa toaletten, sen blir det byte i sängen och efter det dammar jag. Jag tar nästan alltid golven sist.

Jag ska allra först springa ner och boka tid i tvättstugan tills imorgon på förmiddagen. Har bara lite tvätt, men lika bra att passa på när man har tid.

1 kommentar:

camilla sa...

hej, jo nog tyckte jag att värmesprayen fungerade helt ok. :) Har inte hunnit använda den så mycket ännu bara :p

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)