Besökare

Bloggen har beökare online

Bloggen har unika besökare

Denna månaden har bloggen haft besökare

Denna veckan har bloggen haft besökare

Vi som bor här hemma!

Jag - Bloggerska här på denna sidan

Gubben - Bloggare på dalahavens.se

Hunden Skorpan - En tjock & trött livsnjutare

Katten Sally - En sur & tvär kärring

Katten Plutt - En kelen mammagris

Sweden Rock Festival

klart.se

torsdag 27 maj 2010

Denna veckan har vi slutat tidigare nästan alla dagarna så då har jag inte varit i matsalen och ätit, men idag blir det nog till att göra det även om det idag serveras stekt fläsk med löksås. Det är säkert gott om man gör det hemma, men fläsket i skolan har en tendens att inte bli så som jag vill ha det, sen är min mage dessutom lite känslig för lök. Men dom brukar ju ha nån god soppa till som man kan ta också.

Nästa veckas matsedel är destu bättre.

Veckan inleds med
måndagens lunch som är Isterband meddillstuvad potatis. Detta tycker jag är jättegott.
På tisdagen serveras det Inkokt lax med limehollandaise. Laxen brukar vara sådär, men limehollandaisen är god.
På onsdagen är det Köttbullar i gräddsås med potatis, vilket också är jättegott. Köttbullarna är jättegoda.
På torsdagen blir det Ostgratinerad kassler med chili och örtpasta. Det är inte något av det godaste men det går ner i magen i alla fall ;)
och så slutligen på fredagen blir det Fläsknoisette med svampsås. Har nog aldrig provat det i skolan, så det återstår att se vad det smakar.

Nu ska jag klä på mig så att jag snart kan åka och lämna Skorpan hos mamma och pappa.
Sen bär det av till skolan.

0 kommentar:

Blog Archive

Etiketter

2006 (11) 2007 (126) 2008 (103) 2009 (154) 2010 (152) 2011 (67) arbetsförmedlingen (21) Bergslagen (9) Blekinge (222) dalahavens (6) Födelsedag (20) gubben (8) hemma (225) hund (6) jul (13) julpynt (12) kaffe (20) katt (8) mamma (17) mat (12) mjällby (4) musik (7) norje (14) skola (41) Skorpan (15) Städning (21) sweden rock (10) sweden rock festival (6) sweden rock shop (9) sölvesborg (225) tvätt (22) tävling (24) valjeviken (15) vardag (230)